Accueil > CalHebdo > CALANDRETA POUR LE CAPES D’OCCITAN

CALANDRETA POUR LE CAPES D’OCCITAN

mercredi 25 février 2004

Le mouvement Calandreta est fait d’associatifs, d’enseignants et d’employés qui sont aussi des parents d’enfants scolarisés pour leur majorité dans le secondaire du service public.

Le sort qui y est réservé à l’enseignement de l’occitan, nous en avons une longue et large expérience puisque nous en sommes à la 25ème année d’existence des Calandretas.

Et bien nous, parents de Calandreta, savons de cette expérience que la demande d’enseignement d’occitan est presque systématiquement découragée dans le service public.

Nous savons que les conditions faites à cet enseignement, les conditions de l’offre, sont telles qu’elles découragent les meilleures volontés des enfants et des adolescents qui veulent faire de l’occitan au collège et au lycée.

De ce découragement organisé de la demande on déduit, dans les sphères « compétentes » que la demande est très faible voire inexistante.

Ce qui sert à justifier maintenant l’absence de recrutement d’enseignants. CQFD, la boucle est bouclée, nous devrions consentir, peuple et parents, à la quasi-disparition des postes du CAPES d’occitan.

Pourtant nous savons aussi d’expérience, avec les preuves que sont nos écoles, qu’il y a une grande demande d’un enseignement de et en occitan.

Demande d’un enseignement de qualité, ce qui signifie avec des objectifs pédagogiques et cognitifs et avec les moyens de les atteindre : on apprend une langue pour savoir en user, non pour occuper le temps ou avoir de vagues notions.

La chute des 2/3 des postes au CAPES ( de plus de 76 % en 2 ans) nous concerne à Calandreta et nous indigne.

Elle est dramatique pour tout l’enseignement universitaire où l’on observe depuis quelques années une dynamique, un élan d’avenir pour notre langue qui dément le discours convenu sur l’absence d’intérêt des jeunes pour l’occitan.

Comment, en l’absence de tout débouché professionnel, les jeunes s’engageront-ils dans une filière universitaire d’occitan ?

Cette décision met en péril toutes les formations de formateurs ce qui, nous pouvons le prévoir, servira à justifier l’arrêt des enseignements : "il n’y a pas de personnel formé" nous dira-t-on avec des larmes crocodilesques.

Cette décision est stupide car les capésiens d’occitan sont tous bivalents : nous savons que le découragement de la demande d’occitan sert aussi à les employer davantage dans leur 2e spécialité. On ne peut donc dire « qu’ils restent à ne rien faire ».

Nous dénonçons cette décision qui aura pour effet mécanique de bloquer l’enseignement de l’occitan.

Nous voulons exprimer notre solidarité aux étudiants qui sont inscrits en occitan dans les différentes universités, à ceux qui préparent le CAPES, aux enseignants de l’enseignement supérieur et leur dire que nous nous associons à leur combat.

Le 16 Février 2004

CALANDRETA PER LO CAPES D’OCCITAN

Lo movement Calandreta es fach d’associatius, d’ensenhaires e d’emplegats que son tanben de parents que lors mainatges son escolarizats pel segondari en majoritat dins lo servici public.
Lo sòrt que s’i fa a l’ensenhança de l’occitan, n’avèm una experiéncia longa e larga essent que ne sèm a la 25a annada de las Calandretas.

E los parents de Calandreta, sabèm d’aquela experiéncia que la demanda d’ensenhament d’occitan es quasi sistematicament descoratjada dins lo servici public.

Sabèm que las condicions que se fan a aquel ensenhament, las condicions de l’ofèrta, son talas que descoratjan las melhoras volontats dels mainatges e adolescents que vòlon far d’occitan al collègi e al licèu.

D’aquel descoratjament organizat de la demanda, las esfèras “competentas” deduson que la demanda es plan flaca, e mai inexistenta.

Aquò servís a justificar ara l’abséncia de recrutament d’ensenhaires. Çò que caliá demostrar, la bocla es blocada, devèm consentir, pòble e parents, a la quasi-desparicion dels pòstes del CAPES d’occitan.

Totun sabèm tanben, d’experiéncia, amb las pròvas que son las nòstras escòlas, que i a una demanda granda per ensenhar l’occitan e per ensenhar en occitan.

La demanda d’un ensenhament qualitós, aquò significa que se faga amb d’objectius pedagogics e cognitius e amb los mejans de los complir : s’apren una lenga per la saber utilizar, non pas per ocupar lo temps nimai que n’aver de nocions vagas.

La casuda dels dos tèrces dels pòstes del CAPES (de mai de 72% en 2 ans) nos pertòca a Calandreta e nos escalustra.

Es dramatica per tot l’ensenhament universitari ont s’obsèrva dempuèi qualques annadas una dinamica, un vam d’avenir per la lenga nòstra que dementís lo discors convengut subre la mancança d’interès de la joventut per l’occitan.

Essent que i a pas cap de bocal professional, cossí s’engatjarà, la joventut, dins la filièra universitària d’occitan ?

Aquela decision menaça totas las formacions de formators çò que, o podèm preveire, servirà a justificar d’arrestar los ensenhaments : “i a pas cap de personal de format” çò nos diràn amb de lagremas crocodilencas.

Aquela decision es estupida que los capessians d’occitan son totes bivalents : sabèm que lo descoratjament de la demanda d’occitan servís tanben a los emplegar mai dins lor segonda especialitat. Donc se pòt pas dire “que rèstan a faire pas res”.

Denonciam aquela decision que son efièch mecanic serà de blocar l’ensenhança de l’occitan.

Volèm exprimir nòstra solidaritat als estudiants que son inscriches en occitan dins las diferentas universitats, als qu’alestisson lo CAPES, als ensenhaires de l’ensenhament superior e lor disèm que nos associam a lor combat.

Lo 16 de fevrièr de 2004
- Confederacion Occitana de las Escòlas Laìcas Calandretas
- n° siret : 390813640 00039
- 1, avenguda de Lodèva. 34 070 Montpelhièr.
- 04.67.06.81.10
- confederacion.calandretas@wanadoo.fr

Répondre à cette brève

SPIP | | Plan du site | Suivre la vie du site RSS 2.0